Diagnoza i terapia niepłynności mowy ĆW (prowadzący: dr M. Faściszewska)
Wydział Zdrowia

Szanowni Państwo,

Witam serdecznie na ćwiczeniach z przedmiotu „Diagnoza i terapia niepłynności mowy”!

Przed nami cykl zajęć, które pozwolą Państwu nie tylko lepiej zrozumieć mechanizmy niepłynności mowy, ale przede wszystkim zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne w diagnozie i terapii dzieci z jąkaniem.  To nie będą zajęcia biernego słuchania!  Wspólnie będziemy prowadzić konsultacje,  uczyć się technik   diagnozowania oraz poznać różne metody terapeutyczne i ćwiczyć je na sobie.

Aby w pełni wykorzystać ten czas, zachęcam Państwa do aktywnego udziału – zadawania pytań, dyskutowania, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Każda interakcja to okazja do nauki!

Każdy z Państwa włączy się w przygotowanie prezentacji i ćwiczeń dla grupy. 

Będziemy pracować nad:

🔹 Rozpoznawaniem czynników ryzyka utrzymania się jąkania
🔹 Prowadzeniem konsultacji z rodzicami dzieci z grupy ryzyka jąkania 
🔹 Interpretacją wyników diagnozy i narzędziami diagnostycznymi 
🔹 Tworzeniem opinii logopedycznych i zaleceń dla nauczycieli
🔹 Wdrażaniem terapii pośredniej – program Palin PCI 
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie mówienia bardziej płynnego 
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie jąkania bardziej płynnego 
🔹 Działaniami profilaktycznymi w przedszkolach i szkołach 
🔹 Planowaniem terapii dla osób z giełkotem 

Niech te zajęcia staną się dla nas przestrzenią do nauki poprzez działanie. Zapraszam do zaangażowania i aktywnej współpracy – będzie się działo.

Do zobaczenia na ćwiczeniach!

Z pozdrowieniami,

dr Maria Faściszewska