Szanowni Państwo,
Witam serdecznie na ćwiczeniach z przedmiotu „Diagnoza i terapia niepłynności mowy”!
Przed nami cykl zajęć, które pozwolą Państwu nie tylko lepiej zrozumieć mechanizmy niepłynności mowy, ale przede wszystkim zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne w diagnozie i terapii dzieci z jąkaniem. To nie będą zajęcia biernego słuchania! Wspólnie będziemy prowadzić konsultacje, uczyć się technik diagnozowania oraz poznać różne metody terapeutyczne i ćwiczyć je na sobie.
Aby w pełni wykorzystać ten czas, zachęcam Państwa do aktywnego udziału – zadawania pytań, dyskutowania, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Każda interakcja to okazja do nauki!
Każdy z Państwa włączy się w przygotowanie prezentacji i ćwiczeń dla grupy.
Będziemy pracować nad:
🔹 Rozpoznawaniem czynników ryzyka utrzymania się jąkania
🔹 Prowadzeniem konsultacji z rodzicami dzieci z grupy ryzyka jąkania
🔹 Interpretacją wyników diagnozy i narzędziami diagnostycznymi
🔹 Tworzeniem opinii logopedycznych i zaleceń dla nauczycieli
🔹 Wdrażaniem terapii pośredniej – program Palin PCI
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie mówienia bardziej płynnego
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie jąkania bardziej płynnego
🔹 Działaniami profilaktycznymi w przedszkolach i szkołach
🔹 Planowaniem terapii dla osób z giełkotem
Niech te zajęcia staną się dla nas przestrzenią do nauki poprzez działanie. Zapraszam do zaangażowania i aktywnej współpracy – będzie się działo.
Do zobaczenia na ćwiczeniach!
Z pozdrowieniami,
dr Maria Faściszewska