Course image Diagnoza i terapia niepłynności mowy ĆW (prowadzący: dr M. Faściszewska)
Wydział Zdrowia

Szanowni Państwo,

Witam serdecznie na ćwiczeniach z przedmiotu „Diagnoza i terapia niepłynności mowy”!

Przed nami cykl zajęć, które pozwolą Państwu nie tylko lepiej zrozumieć mechanizmy niepłynności mowy, ale przede wszystkim zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne w diagnozie i terapii dzieci z jąkaniem.  To nie będą zajęcia biernego słuchania!  Wspólnie będziemy prowadzić konsultacje,  uczyć się technik   diagnozowania oraz poznać różne metody terapeutyczne i ćwiczyć je na sobie.

Aby w pełni wykorzystać ten czas, zachęcam Państwa do aktywnego udziału – zadawania pytań, dyskutowania, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Każda interakcja to okazja do nauki!

Każdy z Państwa włączy się w przygotowanie prezentacji i ćwiczeń dla grupy. 

Będziemy pracować nad:

🔹 Rozpoznawaniem czynników ryzyka utrzymania się jąkania
🔹 Prowadzeniem konsultacji z rodzicami dzieci z grupy ryzyka jąkania 
🔹 Interpretacją wyników diagnozy i narzędziami diagnostycznymi 
🔹 Tworzeniem opinii logopedycznych i zaleceń dla nauczycieli
🔹 Wdrażaniem terapii pośredniej – program Palin PCI 
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie mówienia bardziej płynnego 
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie jąkania bardziej płynnego 
🔹 Działaniami profilaktycznymi w przedszkolach i szkołach 
🔹 Planowaniem terapii dla osób z giełkotem 

Niech te zajęcia staną się dla nas przestrzenią do nauki poprzez działanie. Zapraszam do zaangażowania i aktywnej współpracy – będzie się działo.

Do zobaczenia na ćwiczeniach!

Z pozdrowieniami,

dr Maria Faściszewska


Course image Kształtowanie się i rozwój języka dziecka 2025 W (prowadzący: dr M. Faściszewska)
Wydział Zdrowia

Szanowni Państwo,

Serdecznie witam na wykładzie  „Kształtowanie się języka dziecka”!

Rozwój mowy to fascynujący i dynamiczny proces, który odgrywa kluczową rolę w życiu każdego człowieka. W trakcie naszych zajęć będziemy odkrywać, jak dzieci uczą się języka, jakie mechanizmy kierują tym procesem oraz jakie czynniki mogą go wspierać lub hamować.

Podczas kursu poruszymy m.in. takie zagadnienia jak:
🟡 Różne koncepcje psycholingwistyczne nabywania języka przez dziecko
🟡 Teorie wyjaśniające pochodzenie języka
🟡 Czynniki biologiczne i społeczne wpływające na prawidłowy rozwój mowy dziecka
🟡 Sposoby badania rozwoju językowego dziecka 

🟡Podstawowe wiadomości na temat opóźnień w rozwoju mowy dziecka

Zachęcam do aktywnego udziału w zajęciach – dyskusji, zadawania pytań i dzielenia się własnymi doświadczeniami. Mam nadzieję, że ten kurs będzie dla Państwa inspirujący i dostarczy wielu praktycznych wskazówek.

Do zobaczenia!

Z wyrazami szacunku,

dr Maria Faściszewska