Szanowni Państwo,
Witam serdecznie na ćwiczeniach z przedmiotu „Diagnoza i terapia niepłynności mowy”!
Przed nami cykl zajęć, które pozwolą Państwu nie tylko lepiej zrozumieć mechanizmy niepłynności mowy, ale przede wszystkim zdobyć praktyczne umiejętności niezbędne w diagnozie i terapii dzieci z jąkaniem. To nie będą zajęcia biernego słuchania! Wspólnie będziemy prowadzić konsultacje, uczyć się technik diagnozowania oraz poznać różne metody terapeutyczne i ćwiczyć je na sobie.
Aby w pełni wykorzystać ten czas, zachęcam Państwa do aktywnego udziału – zadawania pytań, dyskutowania, dzielenia się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Każda interakcja to okazja do nauki!
Każdy z Państwa włączy się w przygotowanie prezentacji i ćwiczeń dla grupy.
Będziemy pracować nad:
🔹 Rozpoznawaniem czynników ryzyka utrzymania się jąkania
🔹 Prowadzeniem konsultacji z rodzicami dzieci z grupy ryzyka jąkania
🔹 Interpretacją wyników diagnozy i narzędziami diagnostycznymi
🔹 Tworzeniem opinii logopedycznych i zaleceń dla nauczycieli
🔹 Wdrażaniem terapii pośredniej – program Palin PCI
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie mówienia bardziej płynnego
🔹 Wdrażaniem terapii w paradygmacie jąkania bardziej płynnego
🔹 Działaniami profilaktycznymi w przedszkolach i szkołach
🔹 Planowaniem terapii dla osób z giełkotem
Niech te zajęcia staną się dla nas przestrzenią do nauki poprzez działanie. Zapraszam do zaangażowania i aktywnej współpracy – będzie się działo.
Do zobaczenia na ćwiczeniach!
Z pozdrowieniami,
dr Maria FaściszewskaSzanowni Państwo,
Serdecznie witam na wykładzie „Kształtowanie się języka dziecka”!
Rozwój mowy to fascynujący i dynamiczny proces, który odgrywa kluczową rolę w życiu każdego człowieka. W trakcie naszych zajęć będziemy odkrywać, jak dzieci uczą się języka, jakie mechanizmy kierują tym procesem oraz jakie czynniki mogą go wspierać lub hamować.
Podczas kursu poruszymy m.in. takie zagadnienia jak:
🟡 Różne koncepcje psycholingwistyczne nabywania języka przez dziecko
🟡 Teorie wyjaśniające pochodzenie języka
🟡 Czynniki biologiczne i społeczne wpływające na prawidłowy rozwój mowy dziecka
🟡 Sposoby badania rozwoju językowego dziecka
🟡Podstawowe wiadomości na temat opóźnień w rozwoju mowy dziecka
Zachęcam do aktywnego udziału w zajęciach – dyskusji, zadawania pytań i dzielenia się własnymi doświadczeniami. Mam nadzieję, że ten kurs będzie dla Państwa inspirujący i dostarczy wielu praktycznych wskazówek.
Do zobaczenia!
Z wyrazami szacunku,
dr Maria Faściszewska